Beskedet kom.......Du har cancer!

Hej allihopa
 
Jättelänge sedan jag skrev på min blogg, men livet har inte varit så lätt under hela 2013. Fick mitt besked om cancer i urinblåsan efter en magnetröntgen i september.Har haft såna smärtor sen april, och ingen läkare hittade felet.
Flyttade ifrån min sambo i Märsta i början på juli.........för mycket bråk..
 
Det är nu 5 veckor sedan som jag gjorde en stor operation, den 11 november 2013. Jag hade cancer i urinblåsan och tumören växte över och ner i urinröret.
Faktum var att den här typen var väldigt agressiv och varken cellgifter eller strålning skulle hjälpa. Det värsta scenariet blev verklighet.
Borta är urinblåsa,urinrör,äggstockar och livmoder.
 
Idag mår jag lite bättre, men det är från dag till dag. Vissa dagar så finns det inget stopp på mina tårar, då känns det som om mitt liv är slut, jag känner mig så trasig och undrar hur jag ska klara ett liv med en urostomi på magen.
 
Självklart ska jag vara lycklig över att jag lever, men jag vet inte om det går att leva ett fullt normalt liv. Sjukhuspersonalen m.fl säger att jag kommer att acceptera det så småningom, och jag vet så väl att det är så många som har det så mycket jobbigare..................men ändå!
 
Nog om tråkigheter, nu är det snart jul igen och då ska jag försöka göra det bästa av den ..........åtminnstone för mina nära och kära.
 
Till våren flyttar jag in i det här lilla torpet som står på min storebrors tomt i Nyköping, det ska bli så kul. Huset är bara 34 kvm , 1 r o k.
 
 
 
 
//Kram Clary
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0