Putte vovven....

 
Världens bästa hund, och jag är den lycklige ägaren och Timo också förståss.Putte vovven du är bäst.Du finns alltid vid min sida, du viker inte en tum när du behöver försvara din familj.Pålitlig, lekfull, snäll, go, men ibland kan du vara lite larvig när du möter andra hundar, och du visar så intensivt att du bara vill leka. Men de flesta andra hundar förstår inte ditt kroppspråk och tar för givet att du vill bråka. Men i ditt sinne finns inget ont, du vet inte ens vad ondska betyder.
Och det är jag glad för, för trots allt det som du blev utsatt för under nyårshelgen 2010, då din ex-husse och hans ex lät dig bli fruktansvärt biten i huvudet av ex-husses ex-frus hund. Du blev lämnad till mig i ett fruktansvärt tillstånd, då de ansvariga för din skada inte hade brytt sig om att hjälpa dig till veterinären.Utan du & jag hängde på låset till Arninge djurklinik, där veterinären konstaterade att du hade ett djupt bithål rakt in i huvudet vid ena örat, du hade en rejäl inflammatiom samt att senan till samma öra var av och öret hängde som en sladdrande lappp......Oh, gud vad ont du hade......................
 
Hämtade dig senare på em då du blivit opererad och ihopsydd, du var rejält trött och hängig men ändå glad....lilla skrutten min.
Du och jag flyttade från ex-hussen så fort vi bara kunde, och idag min vän kan vi inte ha det bättre du & jag & Timo.
Jag tror och hoppas att du förträngt det fruktansvärda som hände dig, men jag kan inte glömma den ondska som de ansvariga personerna åsamkade dig. Och jag lovar dig mitt hjärta, att de personer som gjorde dig så illa kommer att så småningom få ta konsekvenserna på ett eller annat sätt.
//C



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0