Smart sak till köket...



På Formex mässan träffade jag formgivaren Miika Mansikkamaa, han lanserade sin nyhet Magisso Disktrashållare.
Ett helt suveränt och enkelt sätt att hänga sin disktrasa på, och dessutom slippa illaluktande blöta trasor som hänger i vägen tycker jag.......när de hängs över kranen.
Magisso är en disktrashållare som fästes med starka dubbla magneter, en på insidan och en på utsidan av hon. Disktrashållaren kan vikas åt sidan eller plockas bort.

Den installeras på några sekunder utan åverkan på hon.

Magisso är utvecklad och formgiven i Finland. Produkten skapades av Miika Mansikkamaa, själv en heminredningsentusiast som avskydde det faktum att han använde sin designade vattenkran till disktrashängare. Dessutom var disktrasan alltid i vägen eller försvunnen när han skulle använda den. Idén med att använda två magneter dök upp när han utförde partytricket med att förflytta en tändsticksask på bordet utan att röra vid den.

Magisso Disktrashållare finns i tre utföranden:
Rostfritt stål i rak respektive böjd arm samt i plast.


Bilder från
www.dinamant.com

Ytterligare en smart sak som iallafall jag tänker skriva upp på min önskelista är det här strykbräde skåpet...


Look Ironing Board

Formgivare: Jan Dranger

 

Med Look göms en strykbräda av normalstorlek smidigt och elegant bakom en spegeldörr. Med ett enkelt handgrepp fälls strykbrädan upp och ner.

Bilder från

www.dinamant.com

 

Allt för idag.................åter imorgon =))

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0